Управление на дистрибуцията
Дистрибуцията винаги е играла важна роля в индустриалния и икономически живот, но едва през последните години на нея се обръща сериозно внимание. Основната причина за това се крие в нейната същност. Тя представлява система, която е съставена от много подфункции и подсистеми, всяка от които е възприемана, като отделен обект на управление.
В наши дни, теорията и практиката се обединяват около идеята за възприемане на по-глобален подход, който да даде общ поглед върху функционирането на цялата система, отчитайки как отделните елементи си взаимодействат един с друг.
Алан Раштън , Управление на логистиката и дистрибуцията
Обучението по управление на дистрибуцията е базирано на системния подход и теорията за съвкупните логистични разходи. Негова основна цел е участниците да придобият знания и опит за анализиране на цялостни логистични системи и да могат да измерват влиянието на отделните елементи върху останалите. Управлението на всяка една дейност може да се раздели на стратегически, тактически и оперативни решения. По-долу сме изброили включените теми присъщи за всяко ниво, които разглеждаме по време на обучението.
Стратегическо планиране
- Организационна структура;
- Ниво на обслужване на клиентите;
- Канали за дистрибуция;
- Точки на доставка;
- Брой, местоположение, големина и функции на складове;
- Ниво на запасите;
- Начини за доставка;
Тактическо планиране
- Складиране: дизайн, зони за съхранение, разположение на стоките, средства за съхранение, видове машини и оборудване;
- Транспорт – вид транспортни средства ; обем на транспортните средства ; графици за доставка ; маршрути;
- Администрация -обслужване на клиентите, обработка на поръчки, контролинг;
- Информационни системи - Системи за маршрутизация (ROS); Управление на автопарк (Fleet management); GPS тракинг, Системи за управление на склад ( WMS );
- Бюджетиране - планиране на персонала, групиране на разходите по дейности, изготвяне на план за приходите.
Оперативно планиране
- Подходи за прием и проверка на стоките;
- Трансфери между складове;
- Комисиониране на поръчки;
- Проверка и опаковане на готовите поръчки;
- Контрол на наличностите;
- Обработка на върнатата стока;
- Обучения на персонала;
- Поддръжка на транспортните средства;
- Контрол на разходите;
Обучението включва:
Провеждане на обучение ( продължителност – 2 дни)
Предоставяне на материали за самоподготовка
Проверка на знанията – Тест 20 затворени въпроса ( 1 час)