Алибаба стартира нова карго линия от Китай до Лиеж Белгия

Публикувана на 24.08.2020
автор: Боян Джамбазов
Експанзията на гиганта в он-лайн търговията Алибаба в Европа продължава с отварянето на нова въздушна карго линия за доставка на малки пратки от Ханджоу до Лиеж.
Логистичната компания на Алибаба, Кайниао смарт лоджистикс (Cainiao Smart Logistics) стартира редовни карго полети до летище Лиеж в Белгия. Плановете на компанията са да извършва полети от Ханджоу до Белгия три пъти седмично. Митническото освобождаване на стоките ще се извършват в партньорство с Чайна Еър Карго ( China Air Cargo) . Това е втората редовна карго линия, след като през април тази година Кайниао стартира пробна линия от Хонг Конг до Мадрид.

Като допълнение през 2021 година Кайниао планира да инвестира 75 млн.евро в складове с площ от 220 хил кв.м., които ще са в близост до летището в Лиеж. Градът е избран за хъб след като през първите три месеца на тази година е отбелязан 11% ръст на доставките в този регион, в сравнение със същия период на миналата година. Лиеж се оформя и като едно най-големите летища в Европа за карго товари с средно годишен обем от 900хил. тона. Не на последно място държавите в региона са и в топ листата на страните, чийто население пазарува он-лайн. На първо място са Нидерландия и Швеция, където 80% от хората пазаруват он-лайн (България е в дъното на същата класация с приблизително 30%). Швеция е с най-голямото интернет покритие на населението – 99,7% ( България е с 70,4%)
В Европа Кайниао вече са развили мрежа за планиране и проследяване на пратките в Испания, Франция, Белгия, Германия, Италия, Нидерландия и Чехия. За доставките „последна миля“ се разчита на партньорски компании, повечето куриерски
Експанзията на компанията идва в унисон с бyрното развитие на он-лайн търговията, което многократно се ускори от пандемията предизвикана от Covid 19. Чрез новия хъб планираното средното време за доставка на малки пратки в Северна Европа е възможно да се намали от 30 на 10 дни. По този начин групата Алибаба се надява да предостави на клиентите си по-качествена услуга и така да догони основния си конкурент – Амазон . Глобалният план предвижда сроковете за доставка в Азия и Европа да достигнат до 72 часа. В тази връзка компанията вече има изградени хъбове в Ханджоу, Хонг Конг, Москва, Дубай и Куала Лумпур.
Според изследване на Европейската комисия извършено през 2018 година Амазон е лидер в он-лайн търговията в Европа с 25% пазарен дял. Платформата Алиекспрес, която е част от групата Алибаба е на второ място с 14%, следвана от Ибей и Уиш, които има по 8%. Алиекспрес е по-популярна в Източна Европа в сравнение с Амазон, което обаче не и помага да се превърне в лидер на европейския пазар.